Державна закупівля – це єдиний легальний метод, що дозволяє бюджетним установам з державним фінансуванням купувати певні товари або ж отримувати послуги. Згідно з українським законодавством, основним критерієм, яким повинні керуватися установи при закупівлі товарів або отриманні послуг, є сама економічна складова. Це означає, що потрібно максимально економити державні кошти.

Такий принцип є вигідним для невеликих підприємців, які вперше беруть участь в форматі державних закупівель. Не маючи достатньо досвіду, вони можуть зробити акцент на виконанні роботи за мінімальні кошти. Отримуючи менше прибутку, вони значно підвищують шанси на отримання перемоги в торгах та важливий досвід в цій сфері.

Важливим кроком для всіх учасників є вибір майданчика і варто звертати уваги на сервіси по типу ТБ “Українська енергетична біржа”. Основною вимогою до майданчика повинна бути його акредитація в ПроЗорро. Додатково, варто звертати увагу на зручність, функціонал та інші параметри, які ви можете вважати для себе справді важливими.

Переходячи за посиланням https://sale.ueex.com.ua/ru/news/zemelqnyj-aukcion-v-odesqkij-oblasti-na-majdanchyku-tov-ueb ви можете проаналізувати поточний ринок в системі електронних закупівель. За допомогою фільтру, ви можете самостійно обрати той блок, що є для вас цікавим.

Говорячи про те, хто є замовником при проведенні державних закупівель, це можуть бути державні установи, муніципальні структури. Комунальні служби, територіальні компанії, органи місцевого самоврядування й так далі.

З постачальниками все ще простіше, ним може бути як організація державного значення, так і приватна компанія. Немає якихось детальних обмежень, що стосуються учасників. Саме тому, державні закупівлі й називають прозорими. Стати учасниками в такій процедурі може кожен, якщо в нього є для цього достатньо ресурсів.

Як і у випадку з будь-якою іншою процедурою, тут є чіткий порядок дій, якого повинні дотримуватися як учасники, так і замовники.

  • Створення профілю – це важливо для того, щоб в учасника був власний кабінет. Для входу та авторизації в ньому, потрібно вводити логін та пароль;
  • Створення оголошення – в системі є спеціальний конструктор, що дозволяє дотримуватися стандартної форми в процесі створення оголошення про проведення державних закупівель. Основними моментами є вказання вартості та переліку тендерної документації;
  • Період запитань – це етап, коли в учасників є можливість не подавати заявку, але задавати питання, що відносяться до конкретного лоту;
  • Визначення переможця – цим займається сама система і вона робить цей вибір з врахуванням фактору запропонованої вартості та інших критеріїв. Далі, між сторонами укладається домовленість, в якій прописуються всі ключові моменти співробітництва.

Фінальним кроком проведення державних закупівель є внесення звіту про виконання умов договору до системи ПроЗорро.

Які дані повинні бути вказані в заяві на участь в електронному аукціоні

Допуск до участі в електронному аукціоні можлива лише за умови, якщо користувач взяв до уваги всі вимоги. Один з важливих пунктів, що обов’язково береться до уваги – це перелік документації. Учасник повинен детально ознайомитися з тим які саме папери він повинен надати для участі в торгах і зробити це в чітко зазначений термін.

Важливо, щоб в документах містилась така інформація, як:

  • Інструкція, на прикладі якої учасники можуть формувати свої цінові пропозиції;
  • Чіткі критерії кваліфікації;
  • Перелік характеристик, яким повинна відповідати заявка;
  • Відведені часові рамки;
  • Підготовлений проект;
  • Приклад договору;
  • Особисті дані;

Це лиш декілька основних моментів, яким повинна відповідати не лише заявка учасника, але й саме оголошення, що публікується на електронних майданчиках з акредитацією в ПроЗорро.

Ще одною важливою умовою є те, щоб потенційний учасник, що подає свою заявку, надав документи, які підтверджують, що він ніяк не був замішаний в корупційних схемах, банкрутством, судимостями та іншими схожими порушеннями.

Основні форми аукціону в ПроЗорро

Сама процедура аукціону вважається найбільш зручною та простою для звичайних користувачів. Не дивлячись на те, що всі аукціони дуже схожі, є декілька основних форм цієї процедури, в залежності від яких алгоритм дій вагомо змінюється;

  • Аукціон на пониження – перша пропозиція учасників зазвичай є трішки завищеною щоб надалі протягом 3-х раундів була можливість її поступово знижувати;
  • Аукціон на підвищення – переможцем в таких торгах стає учасник, що робить найбільшу цінову пропозицію. Відповідно, протягом самого аукціону учасники підвищують свої пропозиції.

В залежності від тої системи, яка береться за основу, підхід до участі в аукціоні може мати явні відмінності.